Klapka sacího potrubí 3.0 TDI – cukání při studeném startu

Jedná se o problém týkající se převážně motorizací 3. generace 3.0 TDI vyrobených od roku 2015 a výše.

  • Motor po studeném startu cuká
  • Studený motor vynechává a má vypadky ve volnoběžných otáčkách
  • Vozidlo po studeném startu vibruje
  • Po studeném startu vozidlo cuká při zařazení jízdního stupně, a to zejména při zařazení R
  • Dlouhodobě snížený výkon vozidla

klapka v sání 3.0 tdi CRTD 200 kw

Tento problém se týká vozidel s motorizací 3.0 TDI:

  • Audi A6 200 kw CRTD, Audi A6 155 kw CRTF, Audi A6 160 kw CRTE
  • Audi A4 200 kw CRTC, Audi A4 160 kw CSWB
  • Audi A5 160 kw CSWB, Audi A5 200 kw CRTC
  • Audi Q7 200 kw CRTC, Audi Q7 160 kw CRTC
  • + ostatní kódy motorů 3. generace 3.0 tdi koncernu VW

klapka v sání 3.0 tdi CRTD 200 kw

V paměti řídící jednotky není uložená žádná chyba související s tímto problémem. Diagnostika může hlásit 0 chyb.

Příčinou je zakarbonovaná klapka v sacím potrubí. Časté krátké trasy zvyšují tvorby vzniku usazenin nebo urychlují její zakarbonování.

Samotnou klapku je potřeba fyzicky demontovat a následně za pomocí vhodné chemie (ideálně utrazvuk) klapku dokonale vyčistit. Po té pomocí diagnostiky testem akčních členů vyzkoušet funkčnost.

Společně s klapkou sání doporučujeme vyčistit kompletně sací potrubí.

čištění sání 3.0 tdi

cisteni sani 3.0 tdi

karbon sání 3.0 tdi