Jedná se o výrobně vadné výfukové vačkové hřídele v řadě válců 1. u vozidel Audi s motorizací 3.0 TDI 3. generace, vyrobených od roku 2015.
Na tento problém byla vydaná technicko produktová informace přímo od výrobce Audi, kdy se tento problém s vačkovými hřídeli řešil výměnou již v záruční lhůtě za upravenou, modifikovanou verzi.
Ovšem u mnoho vozidel nedošlo k výměně této výrobně vadné výfukové vačky a mohou se s problémem potýkat již po záruční lhůtě.
Vadná vačková hřídel se projevuje slyšitelným kovovým klepáním, tikáním z motorového prostoru způsobeným vůlí vačkové hřídele.
Tato TPI platí pro dané vozidlo v případě, že číslo namontovaného motoru spadá do rozsahu, uvedeného níže:
- Audi A6 200 kw CRTD a 160 kw CRTE číslo motoru od: 000001 do 175973
- Audi A7 200 kw CRTD, 155 kw CRTF, 160 kw CRTE číslo motoru od: 000001 do 175973
- Audi A4 200 kw CRTC číslo motoru od: 000001 do 175973
- Audi A5 200 kw CRTC číslo motoru od: 000001 do 175973
- Audi Q7 160 kw CRTE číslo motoru od: 000001 do 175973
- Audi Q7 183 kw CVMD číslo motoru od: 000001 do 024047
- Audi Q7 190 kw CUEA číslo motoru od: všechna čísla motoru
Číslo motoru a kód motoru naleznete na štítku na víku hlavy řady válců 2, viz obrázek:
Zkontrolujte nejprve, zda se hluk změní při studeném/ zahřátém motoru a zda se vyskytuje při volnoběhu nebo při zvýšených otáčkách volnoběhu (do cca 1500 1/min).
Pro rozlišení hluku odpojte konektor tlakového olejového ventilu (N428). Olejové čerpadlo pak bude i při volnoběhu běžet ve zvýšené úrovni tlaku.
Pokud jsou hluky po odpojení ventilu pro regulaci tlaku oleje (N428) stejné a je možné je přiřadit pohonu vačkové hřídele v řadě válců 1, pak by se mohlo jednat o odchylku vačkové hřídele.
Modifikované, novější verze vačkových hřídelí fyzicky poznáte od starších verzí podle (segrovek) pojistných kroužků.
Při výměně rozvodového řetězu s novými napínáky a vodícími lišty je monžné seřídit a nastavit zubovou vůli i se staršími vačkovými hřídeli a tím eliminovat hluk na minimum.
Pozor: Tyto motorizace 3.0 TDI 200 kw a 160 kw vyrobených od roku 2015 pracují při volnoběžných otáčkách s velmi nízkých tlakem oleje (0,9 – 1,1 bar) zřejmě z důvodů splnění emisních požadavků spotřeby paliva bez ohledu na životnost motoru, což vede k velmi častémů zadírání klikových hřídelí a totální destrukci motoru. Nabízíme softwarové zvýšení tlaku oleje bez nutnosti mechanického zásahu.