Vadné vačkové hřídele – CRTD, CRTC, CRTE, CRTF, CVMD, CUEA

Jedná se o výrobně vadné výfukové vačkové hřídele v řadě válců 1. u vozidel Audi s motorizací 3.0 TDI 3. generace, vyrobených od roku 2015.

Na tento problém byla vydaná technicko produktová informace přímo od výrobce Audi, kdy se tento problém s vačkovými hřídeli řešil výměnou již v záruční lhůtě za upravenou, modifikovanou verzi.

Vadne vačky 3.0 tdi CRTD

Ovšem u mnoho vozidel nedošlo k výměně této výrobně vadné výfukové vačky a mohou se s problémem potýkat již po záruční lhůtě.

Vadná vačková hřídel se projevuje slyšitelným kovovým klepáním, tikáním z motorového prostoru způsobeným vůlí vačkové hřídele.

vackove hridele 3.0 TDI 200 kw, 160 kwCRTD, CRTE

Tato TPI platí pro dané vozidlo v případě, že číslo namontovaného motoru spadá do rozsahu, uvedeného níže:

 

  • Audi A6 200 kw CRTD a 160 kw CRTE číslo motoru od: 000001 do 175973
  • Audi A7 200 kw CRTD, 155 kw CRTF, 160 kw CRTE číslo motoru od: 000001 do 175973
  • Audi A4 200 kw CRTC číslo motoru od: 000001 do 175973
  • Audi A5 200 kw CRTC číslo motoru od: 000001 do 175973
  • Audi Q7 160 kw CRTE číslo motoru od: 000001 do 175973
  • Audi Q7 183 kw CVMD číslo motoru od: 000001 do 024047
  • Audi Q7 190 kw CUEA číslo motoru od: všechna čísla motoru

Číslo motoru a kód motoru naleznete na štítku na víku hlavy řady válců 2, viz obrázek:

vadne vackove hridele 3.0 tdi

Zkontrolujte nejprve, zda se hluk změní při studeném/ zahřátém motoru a zda se vyskytuje při volnoběhu nebo při zvýšených otáčkách volnoběhu (do cca 1500 1/min).

Pro rozlišení hluku odpojte konektor tlakového olejového ventilu (N428). Olejové čerpadlo pak bude i při volnoběhu běžet ve zvýšené úrovni tlaku.

Pokud jsou hluky po odpojení ventilu pro regulaci tlaku oleje (N428) stejné a je možné je přiřadit pohonu vačkové hřídele v řadě válců 1, pak by se mohlo jednat o odchylku vačkové hřídele.

hluk z motoru 3.0 TDI CRTD, CRTE, 200 kw a 160 kw

Modifikované, novější verze vačkových hřídelí fyzicky poznáte od starších verzí podle (segrovek) pojistných kroužků.

Při výměně rozvodového řetězu s novými napínáky a vodícími lišty je monžné seřídit a nastavit zubovou vůli i se staršími vačkovými hřídeli a tím eliminovat hluk na minimum.

vačkové hřídele 3.0 tdi 200 kw

Pozor: Tyto motorizace 3.0 TDI 200 kw a 160 kw vyrobených od roku 2015 pracují při volnoběžných otáčkách s velmi nízkých tlakem oleje (0,9 – 1,1 bar) zřejmě z důvodů splnění emisních požadavků spotřeby paliva bez ohledu na životnost motoru, což vede k velmi častémů zadírání klikových hřídelí a totální destrukci motoru. Nabízíme softwarové zvýšení tlaku oleje bez nutnosti mechanického zásahu.