Rozvody 3.0tdi
Detail služby
Výměna rozvodů 3.0 TDI
Rozvody 3.0 TDI mají složitý systém umístěný mezi motorem a převodovkou. Výměna rozvodů 3.0 tdi je podstatně náročnější a složitější než u vozidel s motorizací 2.0 TDI.
Nabízíme profesionální výměnu rozvodových řetězů 3.0 tdi, 2.7 tdi a 4.2 tdi pro vozidla Audi, VW, Porsche, která mají tento složitý rozvodový systém umístěný mezi motorem a převodovkou.
Při výměně rozvodů 3.0 TDI používáme kompletní originální sady, které obsahují veškeré vodící lišty, hydraulické napínací mechanismy, rozvodové řetězy, nové originální šrouby atd.
Při výměně rozvodů 3.0 TDI u nás dále probíhá kompletní výměna oleje a filtru (Petro Canada 5w30 norma 507 00, 504 00 a filtry Mann). Výměna chladící kapaliny, nová těsnění vstřikovačů (u verze motorizace se dvěma řetězy), včetně čištění v ultrazvuku, nová těsnění ventilových vík, kontrola a případné doplnění převodovkového oleje. Dále výměna veškerých těsnění turbodmychadla, DPF a EGR systému, které je potřeba demontovat během výměny rozvodového mechanismu.
Při práci postupujeme přesně podle výrobce daných předpisů a utahovacích momentů.
U těchto motorizací 3.0 TDI a 2.7 TDI není předepsaný interval výměny a výrobce je uvádí jako doživotní. Ovšem první problémy s rozvody mohou přijít už okolo 200 000 Km, někdy i méně.
Zde můžete vidět poškozenou, vybroušenou spodní vodící lištu řetězu, včetně utrženého hliníkového šroubu u novější verze 3.0 TDI se dvěma řetězy (Audi A6 C7), v nájezdu okolo 220 000 km.
Rozvody u vozidel s motory 3.0 TDI jsou umístěny v zadní části mezu motorem a převodovkou. Tudíž u většiny vozidel a typů motorizací 3.0 TDI je potřeba kompletně demontovat celý motor ven ( ano v některých případech je také možné vyměnit rozvodový mechanismus bez demontáže motoru, takzvaně přes demontovanou převodovku).
Jako první se provede kompletní diagnostika a zjištění celkového stavu vozidla pro případnou možnost řešení během tohoto servisu. Po přistavení vozu na zvedací zařízení se z motoru vypusí olej a chladící kapalina.
Následuje demontáž výfuku a hnací hřídele (kardanu), odpojení kabeláže, podtlakových hadic, hadic chladícího systému, systému nasávání vzduchu, odpojení přívodu paliva, odpojení řízení atd. Poté je možné demontovat samotný motor. Motor se spouští kompletně i s převodovkou směrem dolů.
Na samotném motoru je potřeba oddělit převodovku od motoru, dále jde ven turbodmychadlo s veškerými trubky a filtr pevných částic (DPF)
Následuje odpojení palivových trubek, railových lišt, demontáže vstřikovačů a konečné sundání ventilových vík. U starších verzí 3.0 tdi (verze do roku 2011, např. 176 kw, 171 kw, 165 kw) se čtyřmi řetězy není potřeba demontovat vstřikovače a ventilová víka při výměně rozvodového mechanizmu. U novějších verzí 2012 a výše je to nezbytné.
Během této práce dochází také k odpojení mnoha čidel a konektorů.
Po demontáži výše uvedených dílů následuje sejmutí krytu rozvodového mechanismu, který je k motoru připevněn k motoru lepeným spojem a poté teprve může dojít k samotné práci na rozvodovém ústrojí.
V nájezdech nad 250 000 km doporučujeme zvážit také výměnu hydraulických zdvihátek při výměně rozvodů.
Cena výměny rozvodů 3.0 TDI se u nás pohybuje okolo 65 000 Kč, podle přesné verze této motorizace a daného modelu vozidla.
Pokud máte zájem o výměnu rozvodů 3.0 TDI u vašeho vozidla, neváhejte nás kontaktovat.
Fotogalerie
Ukázky výměny rozvodů